Aveam la momentul respectiv un sef care pretindea ca pentru fiecare intarziere mai mare de 10 minute, sa facem un raport de cel putin 10 pagini (exagerez, but it felt like it), in care sa explicam de ce am intarziat. Ruta mea de dimineata se intampla cu troleibuzele 90, 92 sau 70, intre Foisor si Universitate, deci mereu pe aceeasi distanta. Totusi, mirarea mea a inceput sa fie din ce in ce mai mare pe masura ce, timpul de parcurs al acestei distante crestea cu fiecare zi cu care inaintam in iarna, de la 25 de minute pana la 40-50 de minute (punctul in care am dat in clocot si m-am pus sa dobor nametii aruncati pe trotuar prin grija autoritatilor pentru condicatorii auto). Aveam oricum, destule rapoarte de intarziere la activ si incepuse deja sa ma plictiseasca faptul ca toate aveau acelasi continut. Asa deci, am pornit la razboi cu cele de mai jos, transmise catre toate autoritatile mentionate, dintre care, au raspuns in mod exemplar si spre rasul meu si indignarea participantilor la demers, numai 3 (raspunsurile sub text):
Sesizare privitoare la problemele de trafic rutier din
Municipiul Bucureşti
Către,
Primăria Municipiului
Bucureşti, Direcţia Transporturi, Drumuri Sistematizarea Circulaţiei
Regia Autonomă de
Transport Bucureşti
Autoritatea Naţională
pentru Protecţia Consumatorului
Brigada de poliţie
rutieră a Municipiului Bucureşti
Uniunea Română de
Transport Public
Autoritatea Rutieră
Română
Autoritatea
Metropolitană de Transport Bucureşti
Autoritatea Naţională
de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Uitlităţi Publice
Ministerul
Transporturilor
Radio România
Actualităţi
26 martie 2010
Legislaţie aplicabilă
Ordonanţă nr. 19/1997
privind transporturile
Legea
nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local
LEGE
Nr. 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române
Hotărâre nr. 284/2009 din 11/03/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
Având în vedere că,
În fiecare zi, peste un milion de vehicule circulă în interiorul Municipiului
Bucureşti,
Bucureşti este
principalul nod al reţelei drumurilor naţionale române, fiind punctul de
începere pentru două autostrăzi (A1 spre Piteşti
şi A2 spre Constanţa,
iar autostrada planificată A3, va începe, de asemenea din Bucureşti) şi nouă
drumuri naţionale (DN1
spre Oradea,
DN1A spre Braşov,
DN2 spre Suceava,
DN3 spre Călăraşi,
DN4 spre Olteniţa,
DN5 spre Giurgiu,
DN6 spre Timişoara
şi Cenad,
DN7 spre Nădlac
şi DN71
spre Sinaia),
În numeroase zone din Municipiul Bucureşti, lucrările la proiecte
rezidenţiale blochează sau îngreunează traficul între anumite ore ale zilei sau
pe anumite porţiuni de drum,
Între arterele
principale unde traficul este congestionat zilnic se numără Calea Rahovei, Bd.
George Coşbuc, Bd. Regina Maria, Splaiul Independenţei, zona Piaţa Unirii şi
Bd. Corneliu Coposu. De asemenea, sunt foarte aglomerate Bd. Iuliu Maniu, Şos.
Virtutii, Şos. Mihai Bravu, Şos. Colentina, Şos. Ştefan cel Mare, Calea Moşilor,
Drumul Taberei, Şos. Progresului, Şos. Bucureşti-Ploieşti,
O serie de mijloace
de transport în comun urmează rute care se desfăşoară fie integral, fie parţial
pe arterele sus-menţionate, înregistrând întârzieri de 30 – 60 minute cauzate
de aglomerările rutiere de pe aceste sectoare de drum,
Reprezentanţii
Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei nu se află în aceste zone la orele de
maximă aglomerare şi nu răspund apelurilor pe numerele indicate pentru astfel
de situaţii,
În Municipiul
Bucureşti operează aproximativ 10.000 de taximetrişti autorizaţi,
Între obiectivele sistemului naţional de
transport public figurează eficienţa economică şi utilizarea raţională a
energiei,
Ministerul Transporturilor asigură
administrarea infrastructurilor de transport deschise accesului public, asigură
tuturor utilizatorilor acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructurile de
transport deschise accesului public, sprijină dezvoltarea şi funcţionarea transportului
public, emite norme tehnice obligatorii pentru construcţii, modernizarea,
întreţinerea şi exploatarea infrastructurilor de transport,
Ministerul transporturilor, consiliile
judeţene sau consiliile locale pot asigura în sfera de administrare a
infrastructurii de transport de interes public, amplasarea şi întreţinerea unui
sistem unitar informaţional privind transportul public de persoane,
Serviciul de transport public local de
persoane se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale cu
respectarea principiilor garantării respectării drepturilor şi intereselor
utilizatorilor serviciului de transport public local, administrării eficiente a
bunurilor aparţinând sistemelor de transport proprietate a unităţilor
administrativ-teritoriale, satisfacerii cu prioritate a nevoilor de deplasare
ale populaţiei, ale personalului instituţiilor publice şi ale operatorilor
economici pe teritoriul unităţilor administrativ-teritoriale prin servicii de
calitate şi dispecerizării transportului public local de persoane realizat prin
programe permanente,
Consiliile locale, judeţene şi Consiliul
General al Municipiului Bucureşti sunt obligate să asigure, să organizeze, să
reglementeze, să coordoneze şi să controleze prestarea serviciilor de transport
public desfăşurat pe raza administrativ-teritorială a acestora, precum şi să
înfiinţeze societăţi de transport public dacă acestea nu există,
Utilizatorii de transport public urban au dreptul de a
beneficia, liber şi nediscriminatoriu, de serviciul de transport public local,
ceea ce trebuie să se prevadă expres în regulamentul serviciului de transport
public local, de a solicita şi primi, în condiţiile legii despăgubiri sau
compensaţii pentru daunele provocate lor de către operatorii de transport
rutier sau transportatorii autorizaţi prin nerespectarea obligaţiilor asumate
prin contractele de asumare a gestiunii serviciului, de a sesiza autorităţilor
administraţiei publice locale orice deficienţe constatate în efectuarea
serviciilor de transport public local şi de a face propuneri vizând înlăturarea
acestora,
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor primeşte şi rezolvă sau, după caz, transmite
spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizările
asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor, precum şi sesizările persoanelor
fizice sau juridice cu privire la încălcarea drepturilor consumatorilor, în
condiţiile legii,
Solicităm autorităţilor
competente ca până la implementarea Master Planului General pentru Transport
Urban adoptat de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti în aprilie
2008, să dispună şi să coopereze în vederea implementării unor măsuri care să
aibă ca efect fluidizarea traficului rutier şi eficientizarea serviciului de
transport public urban.
În considerarea faptului că utilizatorii de transport
public urban au dreptul să sesizeze autorităţilor administraţiei publice locale
orice deficienţe constatate în efectuarea serviciilor de transport public local
şi să facă propuneri vizând înlăturarea acestora, propunem următoarele:
- Restricţionarea circulaţiei autoturismelor pe benzile de circulaţie pentru mijloacele de transport în comun, în zonele de mare aglomeraţie, între orele 7.00 – 10.00 şi 16.00 – 20.00.
- Detaşarea unui număr suficient de agenţi de circulaţie în vederea dirijării traficului în aceste zone şi între orele menţionate, precum şi a sancţionării corespunzătoare a participanţilor la trafic responsabili de provocarea ambuteiajelor.
- Elaborarea unor rute recomandate pentru circulaţia cu autovehicule pentru uz personal, care să poată fi comunicate zilnic prin intermediul mijloacelor mass-media şi incluse obligatoriu în comunicările postului naţional de radio.
- Crearea unor rute speciale pentru autovehiculele aflate în tranzit prin Municipiul Bucureşti între aceste ore.
- Însoţirea anunţurilor privind lucrări la anumite sectoare de drum de indicaţii privind variante ocolitoare şi detaşarea unor echipaje de agenţi de circulaţie în vederea dirijării traficului pe porţiunile de carosabil respective.
- Implementarea unui sistem de comunicaţie între Brigada de Poliţie Rutieră şi conducătorii de mijloace de transport în comun, în vederea anunţării, din timp a locurilor în care este sau ar putea deveni necesară intervenţia agenţilor de circulaţie.
- Corelarea semafoarelor din zonele de trafic intens pentru asigurarea unui flux de trafic cât mai bun.
- Instalarea şi utilizarea unor sisteme de supraveghere permanenta a traficului.
- Introducerea unei taxe pentru circulaţia auto in centrul Bucureştiului, de la care să fie exceptaţi numai riveranii, angajaţii firmelor având sediul în zona centrală, conducătorii de autovehicule în regim de taxi, mijloacele de transport public, şi autovehiculele cu regim de circulaţie prioritară.
R O M Â N I A
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
DIRECŢIA GENERALĂ DE POLIŢIE A
MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
BRIGADA RUTIERĂ
Număr de operator de date cu caracter personal
3223/2006
|
NESECRET
Bucureşti
Nr 662.126/ 21.04.2010
|
Către Pastrami,
Spre ştiinţă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Către Pastrami,
Spre ştiinţă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Către Pastrami,
Spre ştiinţă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Către Pastrami,
Spre ştiinţă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Către Pastrami,
Spre ştiinţă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Spre ştiinţă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Spre ştiinţă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Str. Romulus nr.6, Sector 2, Bucureşti.
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Referitor la adresa dvs. Nr.34/6653/06.04.2010
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Referitor la adresa nr. 905811/13.04.2010 înregistrată la Direcţia Transporturi , Drumuri, Sistematizarea Circulaţiei cu nr. 7132/14.04.2010, vă comunicăm că propunerile dumneavoastră au fost înregistrate şi vor fi analizate, urmând a fi implementate în limita fezabilităţii.
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
DIRECTOR EXECUTIV
Ion DEDU
Vă mulţumesc,
Pastrami
Către,
PASTRAMI
Prin petitia dumneavoastra transmisa prin
e-mail la 29.03.2010 ati formulat cateva propuneri pentru imbunatatirea transportului
public in Municipiul Bucuresti. In urma analizarii acestora va informam
urmatoarele:
·
Intervalele orare propuse pentru
restrictionarea circulatiei traficului general pe benzile pe care circula
autobuze si troleibuze sunt perioadele in care, in Municipiul Bucuresti,
mobilitatea traficului si valorile acestuia ating valori maxime. In
contextul asigurarii unei fluente corespunzatoare mijloacelor de transport
public, prin cresterea vitezei comerciale a acestora, precum si pentru
atragerea cetatenilor care folosesc autovehiculele personale pe distante
relativ scurte, Primaria Municipului Bucuresti a analizat posibilitatea
realizarii unor benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public.
Intrucat pe arterele principale de circulatie realizarea unei benzi proprii
pentru troleibuze, mai ales pe tronsoanele de drum cu doua benzi de circulatie
pe sens, ar fi afectat substantial fluenta circulatiei, s-a ales, intr-o prima
faza, varianta separarii caii de rulare a tramvaielorpentru asigurarea unei
viteze comerciale sporite pentru acest mijloc de transport nepoluant ;
·
Brigada Rutiera poate asigura o medie de
circa 70 agenti de politie rutiera pe cele doua schimburi de pe timpul zilei,
la care se adauga 10-15 politisti comunitari care ne sprijina in activitatile
de dirijare a traficului, in intersectii. In intervalele orare 07.00-10.00 si
16.00 – 20.00 acestia executa in principal activitati de dirijare a traficului,
avand in vedere valorile peste media zilnica ale traficului rutier;
·
Reteaua stradala principala a
Municipiului Bucuresti, avand o forma radial –inelara, in care arterele de
legatura cu drumurile nationale converg catre centrul orasului nu a fost
dimensionata pentru preluarea unui parc de vehicule de dimensiunile celui
existent in Bucuresti. Daca luam in considerare faptul ca o parte a vehiculelor
din parc este in permanenta parcata pe banda 1 de circulatie, scazand si mai
mult capacitatea de preluare a traficului de catre strazile principale, veti
constata ca este aproape imposibil sa recomandam rute alternative, care sa
poata prelua traficul la orele diminetii si dupa-amiezii, cand acesta atinge
valori maxime;
·
Autovehiculele aflate in tranzit
folosesc in mod curent Soseaua de Centura a Capitalei. Acest drum national se
afla in modernizare, urman sa fie asigurate cate doua benzi pentru fiecare
sens, iar intrarile in oras sa fie realizate pe pasaje rutiere denivelate. Pana
la finalizarea acestor lucrari o parte a traficului de pe Sos. de centura va
tranzita in continuare orasul;
·
Pentru lucrarile de mare amploare
care afecteaza circulatia rutiera in Capitala, Brigada Rutiera emite comunicate
de presa in care sunt cuprinse atat arterele afectate de lucrari cat si
variantele ocolitoare disponibile, in zona punctelor de lucru. Aceste
comunicate sunt preluate atat de posturile de radio si televiziune nationale si
locale cat si de presa scrisa;
·
Exista o comunicare permanenta intre
soferii mijloacelor de transport public si Brigada Rutiera prin dispeceratele
celor doua institutii;
·
In cadrul proiectului de Management
al Traficului gestionat de Primaria Municipiului Bucuresti, au fost
semaforizate, in sistem adaptiv, peste 100 intersectii si treceri de pietoni
din zona centrala si mediana a Capitalei. Astfel, programele de semaforizare
din fiecare intersectie se modifica permanent in mod automat, in functie de
valorile in timp real ale traficului din sectiunile de drum monitorizate.
Intrucat, acest proiect a adus un beneficiu de circa 15% fluentei traficului el
urmeaza a fi extins in acest an cu inca 40 intersectii, care vor fi incluse in
sistem. Totodata, circulatia din intersectiile mentionate este permanent
monitorizata atat din dispeceratul politiei rutiere cat si din cel al Primariei
Municipiului Bucuresti, cu ajutorul unor camere video de inalta rezolutie;
·
Introducerea unui sistem de taxare
pentru autovehiculele care circula in zona centrala a orasului presupune o
investitie majora a Primariei Capitalei, care poate fi realizata numai dupa
asigurarea unui sistem de plata automat, cum ar fi retragerea taxei de acces
direct de pa cardurile bancare. Aceasta masura functioneaza cu succes in Londra
unde valorile de trafic si poluarea in zona centrala au scazut, iar transportul
public circula mult mai fluent.
Va
multumim pentru sugestiile dumneavoastra si va asiguram ca ne straduim in
continuare pentru crearea unor conditii de circulatie cat mai bune in
Municipiul Bucuresti.
Cu stimă,
Comisar-sef de politie
NICU DRAGOS
Bucuresti, Str. Logofat Udriste 9-15, Sector 3
Tel. 021/323.30.30;
021/323.75.60, fax 021/323.45.95
e-mail: bpr@b.politiaromana.ro
Raspuns nr. 2:
Nr.7132/28.04.2010
Raspuns nr. 3:
Nu intra in aria lor de competenta:
No comments:
Post a Comment